Blogger Backgrounds

The Readers :)

THE LANDLORD :)

Assalammualaikum..
Nama diberi ialah Nur Syafiqa Zakaria. 21y/o. Muslim and proud of it. Menulis blog adalah sekadar mengisi masa yang lapang bukanlah blogger sepenuh masa.
Segala perkongsian yang kaka post adalah berdasarkan pengalaman dan apa yang kaka baca.. Sekiranya terdapat isi-isi yang mengguris hati kaka mohon maaf.

Friday, September 7, 2012

GOODBYE JOHOR WELCOME TERENGGANU

Assalammualaikum....

Alhamdulillah.. Setelah hampir 4 bulan kaka bercuti di rumah kini kaka bergelar seorang pelajar untuk yang kali ke 5 (just main agak jew).. Huhuhuhu.. Kaka berjaya untuk menyambung pengajian kaka ke peringkat yang lebih tinggi di mana sebelum ini kaka dah pegang diploma cuma belum grad jew lagi.. Hahahahaahha.. Sekarang nie giliran nak genggam ijazah pula.. InsyaALLAH..

Mesti korang sume pelik kenapa kaka punye title sebegitu.. Hahahahaha.. Pada yang dah tahu sebabnye mesti tak pelik tapi yang belum tahu anggaplah tak pelik yeee.. Jangan risau sebab kaka akan story-mory pada korang sume.. Let's check it out!!
pintu masuk utama UiTM Dungun

WELCOME TO TERENGGANU!!! Ayat tue selalu my aunt belah umie cakap sebabnye kaka dapat further kaka punye degree dekat UiTM Dungun.. Siap suruh belajar cakap Terengganu lagi.. Hahahahaha..  Walaupun lahir di Terengganu tapiiii.. Anyway, back to my hometown!! Actually kaka tak sangka sangat boleh dapat kat Dungun.. Even sambung study pun kaka 50-50 coz kaka punye result tok diploma dulu kureng sikit.. So, tak berapa nak yakin tok sambung degree.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. ALLAH masih beri rezeki pada kaka and kaka sangat-sangat appreciate.. SYUKRAN YA ALLAH..

Tinggal a few days jew lagi kaka akan berangkat ke Terengganu.. Huhuhuuhu.. Tak sabarnya tapi dalam masa yang sama kaka afraid.. Dah lama kot tinggal study so sangat risau diri ini.. Hhaaihh!! Tapi takpe coz semua itu cubaan dan dugaan dalam kehidupan.. Bak kata Nabi Muhammad S.A.W "tuntutlah ilmu sehingga ke liang lahad".. Tapi tetap takut jugak.. Macamane???? Hurmm.. Kampus baru, dewan kuliah baru, kawan baru, lecturer baru dan semua yang baru.. Ohh tidak!! But life must be go on.. Doakan kaka dapt tempuhinye dengan selamat.. InsyaALLAH..

Orang kata UiTM Dungun besar.. Entahlah, kaka pun tak tahu sebab tak pernah sampai lagi.. So, bila orang dah bercerita mulalah tangan kaka nie gatal jew cari maklumat pasal UiTM.. Isk!! Isk!! Yang pasti UiTM tue mengadap laut.. Pergh!! Memang tiap-tiap hari kaka ke laut.. Hhahahahha.. Besar juga UiTM Dungun nie.. Bila tengok peta dia, mak aih! Jauhnye kelas dengan kolej kediaman.. Terus terbayang nak beli keretalah, motorlah, basikal pun tak terkecuali.. Kopak.. Kopak.. Hahahaha..

peta UiTM Dungun

Tak kisahlah dengan semua itu, yang penting kaka dapat belajar dengan tenang.. Dan yang penting juga, kawan-kawan kamceng kaka masa kat UiTM Segamat dulu pun dapat tempat yang sama dengan kaka.. Boleh beronggeng bersama lagi!! Hahahaha.. Nampak sangat tak ikhlas nak belajar.. MasyaALLAH.. Kidding only.. Heehehehehe..

Anyway, doakan kaka perolehi kejayaan di tempat yang baru.. Pada korang-korang yang masih belum ada rezeki jangan putus asa.. InsyaALLAH akan ada rezeki korang semua di mana-mana.. Peace >_< 


No comments:

Post a Comment